domingo, 20 de abril de 2008

CONCLUSIONS SOBRE L'APRENENTATGE DE CASOS

L’aprenentatge basat en casos ens proporciona coneixements però també ens ajuda a perdre la por al repte que ens pot suposar l’ús de noves tecnologies. Fem el supòsit que a la meva escola compren una pissarra digital que no he utilitzat mai i en desconec les possibilitats, puc fer dues coses: dic que no m’interessa perquè els meus alumnes.....(excusa).... o bé busco casos semblants al Kite. No cal dir que trio la segona opció, realitzo una cerca de casos semblants i m’informo de les possibilitats reals de treball que m’ofereix. D’entrada hauré descobert moltes aplicacions didàctiques amb exemples realitzats i observaré com ha estat utilitzada per professors diversos amb diferents nivells i amb una formació semblant a la meva.
Sense por i amb molts exemples clars em disposo a començar la nova tasca.
En fer la cerca de casos potser m’he limitat una mica a l’àrea visual i plàstica i l’havia de fer extensiva a d’altres àrees. La primera cerca la vaig fer per l’interés que tinc en aquesta àrea i quan vaig veure la quantitat d’experiències descrites em vaig centrar aquí i no vaig dispersar la meva atenció. El que és interessant és que ara conec la base de dades, el sistema de cerca, la presentació dels casos,... és a dir, ara disposo d’un recurs que puc consultar quan es presenti la necessitat de fer-ho.
Aquest entorn on podem compartir ens enriqueix com a usuaris i com a persones, en tenim un exemple al nostre fòrum on hi ha companys que ofereixen tot el que fan i aporten informacions i recursos complementaris. Puc dir que he après tan de les seves aportacions com de les lectures realitzades.

No hay comentarios: