domingo, 13 de abril de 2008

Argumentació sobre el canvi conceptual

Premissa:
Quan s’entén el que s’estudia o s’experimenta es construeix un model mental, quan aquest model canvia (fruit de noves aportacions) es produeix un canvi conceptual.
Argumentació:
L’ensenyament tradicional que vaig rebre em va proporcionar coneixements i teories sense aplicació experimental i sense opció a qüestionar-ho. El fet de treballar mapes conceptuals m’ha donat l’oportunitat de fer conjetures, comprovar incoherències dels meus coneixements previs i fer hipòtesis sobre l’objectiu final de les explicacions rebudes.
Un cop et sents propietari del coneixement adquireixes un nivell alt de compromís conceptual, procurant que sigui coherent amb la formació que estàs reben i les aplicacions didàctiques que intueixes . S’ha produït un canvi conceptual basat en l’estructuració d’experiències anteriors i la reestructuració de conceptes, buscant un enfocament més constructivista.
Conclusió:
Les creences canvien amb el temps i les possibilitats de pensar, dialogar i qüestionar, formant un canvi conceptual que es reflecteix en la construcció de nous models mentals que m’obren un camí cap a l’aprenentatge significatiu.
Per això és necessari obrir espais de debat a l’escola perquè els alumnes puguin formar els seus models mentals, tot compartint coneixements, idees i creences amb els companys i professors.

No hay comentarios: